Mammornas dag



Mammornas dag ❤️ Vi hyllar dem gärna för stort och smått. För allt stöd genom livet, för kloka råd, goda recept, och många skratt. Idag önskar vi dem den finaste dag. Hoppas de vet vad de betyder för oss som mor och svärmor, som mormor och farmor men också som vän - älskar er ❤️

Båda mammorna fick en prenumeration på STORYTEL från oss - obegränsat med ljudböcker via mobilen i sommar. 
Själv fick jag frukost på sängen och blommor jag valde ut själv - det blev plastblommor efter att det visat sig att jag trots mina försök inte har gröna fingrar 😉



Vi dundrar iväg på mycket fotboll under helgerna och idag skulle sonen spela i Njurunda mot Indal - en förlust men en spännande match. Det är riktigt kul att se grabbarna på plan numera.
Väl hemma blev det kycklingfajitas till middag och kycklingpajer till kommande vecka. 
Fikade gott men tänker rycka upp mig igen med kosten efter denna helg som riktigt känns i kroppen hur fel man ätit.

Vi skulle se en film ikväll men har tillbringat kvällen med att leta en av kattungarna som försvann imorse kl 09 efter att ha blivit skrämd av en ilsk katt som stryker omkring här ibland. Det är så ledsamt - det var kattungarnas första vistelse ute och så händer detta. Det blev fight då Sally och Olga ryckte in men en kattunge sprang högt upp i ett träd, en annan sprang in och vi trodde att denna lilla kisse nr 3 gömt sig under boden men icke. Vi har haft både hund och katter i släptåg då vi letat men han är inte funnen än. Stackars liten. 

Kommentera här: