Orrsjön

 
Jag är envis som en åsna - mådde uselt i torsdags men tog mina onda fötter och följde med när maken ville iväg på fisketur eftersom att vara i naturen botar det mesta :-).
Svärmor med på ett hörn också samt att barnens kusiner hängde på.
Ingen fiskelycka men väl blåbärsglädje. Jag gav mig sjutton på att jag skulle få ihop minst 2 liter blåbär och där vi befann oss kunde man sitta ner med rumpan direkt på backen vid blåbärsdjungeln och plocka vilt.
På kvällen reagerade huden vid handleder av allt plockande. Som om de blivit brända av nässlor. Känns igen från förr. Vilken känslig fas jag befinner mig i nu. Ogillar skarpt.
Varje kväll avslutar vi nu med soffmys och serier.
Förmodligen 3 kilo upp på oss efter maken semester - kanske tur han börjar jobba snart igen ;-).
 
 

Kommentera här: