De va helgen dä


I fredags kikade jag in på Mogges jobb (på fotot från kontoret ser man Alnöbron i bakgrund). Jag hade fått äran att välja ut lite saker till köket och möbler så jag jag gjorde mitt på Ikea och företaget fick  bära och betala. Mycket trevligt 😉.
Fredagkvällen blev ihop med Idol såklart och jag hade dessutom lyckats få tag på Bassetts original vingummi. De har ju gjort om receptet och numera är de oätliga. Så sjukt konstigt att man plötsligt ändrar form och smak på någonting som typ alltid funnits och är så älskade. Det blev en njutfull kväll med inte bara vingummin utan också lite vin. Barna i soffan med oss och bara så himlans mysigt. 



I lördags drog Mogge iväg på roligheter på Himlabadets spa med jobbet och jag och barnen gick på Småfolkets julfest på Folkan som vi alltid gör. Extra roligt var det i år då Ebba skrivit en egen jullåt och gick upp på scenen och sjöng. Så modigt gjort av henne. Älskade unge, vad stolt jag är. 
På kvällen sov kusin Minna här och de hade en färgsprakande show för oss där Ebba dansade loss och Minna rappade. "Jag älskar tigrar, jag gillar deras kött men inte deras blod" 
Oförglömligt!!

Första advent idag och första ljuset tänt. Har varit av och till i mitt mående i helgen så idag tog jag det lugnt och har placerat nån tomte till på rätt plats samt bakat bröd.
Fick besök av kusin Jessica med Mor så vi fick till en trevlig kaffestund sådär på kvällskvisten. 

Nu mot en ny vecka - står på 88,6 kg nu och nu vill jag att det ska lossna och ramla bort några kilo till tack. Det är trögt nu trots att jag anstränger mig!!

Kommentera här: