Fick till en bra måndag

Jag gillar måndagar men ogillar tidiga mornar. Jag vill gilla dem men vi kommer inte överens.

Trots att jag hade packat redan igår så sov jag illa hela natten med vetskapen att mina barn skulle upp i tid och iväg i tid till buss mot en veckas sommarläger (dagtid 09-15) Som de har längtat.
 
Dessutom skulle jag själv iväg till ortopedtekniska på sjukhuset för justering och lagning av skor.
Var inte på humör men då jag bara har några få skor att använda så är det viktigt att just de fungerar.
Och världens bästa ortopedtekniskt duktiga människan lyckades ännu en gång överraska stort med att göra min promenadsko ännu bättre. Flyttade plösen, fixade snörning, och sydde i ett extra hälstöd på höger sko.
På sandalerna fick hon sy hela sidan som gått sönder, samt lade i nya jättesköna sulor.
Var på strålande humör när jag for därifrån och slapp strula med bussbyten då brorsan kom och hämtade mig. Var hemma kl 10 igen.
 
Vilade stort under resten av dagen och sen kom ungarna hem med stora leenden från en rolig dag på sommarläger. Ebba och Max beskrev det som att det var fri lek under hela dagen med olika stationer på en strand. Man badade, pysslade, sparkade boll, gjorde ansiktsmålning bland annat. Käkar lunch utomhus och fri tillgång till smörgåsar och dryck. Kostar 500:- per barn för en vecka med buss till och från samt lunch och ledare som styr upp roligheterna.
Kul att de får träffa barn från andra skolor också och Ebba hade lekt med en ny kompis som det sedan visade sig vara en dotter till en gammal kompis till mig. Lite lustigt att barnen hittar varann av alla ungar på plats.
Ebba bäddade ordning åt katten Olga men somnade själv en stund bredvid. Tar på krafterna att leka ute en hel dag, lillpärlan min.
Tur med  soligt väder idag men regn ikväll. Hann i alla fall ut och känna doften av de vackra vita rosorna som nu slagit ut i all sin prakt.
 

Kommentera här: