En månad med LCHF

Nä, efter en månad med lchf så släpper vi den dieten. Min sjukdom svarar inge bra på det och jag måste äta mindre fett eftersom ödemet ökar.

Men vad blev resultatet då?

Mogge: han gick ner 3 kg och 4 cm i midja. Fick lugn mage och mindre gaser. Slutade dessutom snarka???

Åsa: jag gick först ner 2,5 kg på 1,5 vecka men plötsligt på 2 dagar så gick jag upp allt och vägde 97 kg igen och så såg det ut resten av veckorna tills jag såg att jag en dag till och med vägde mer än när jag började. Vid sista fredagsvägningen stod jag på 96,6 kg. MEN midjemåtten har aldrig sviktat utan där har jag gått ner centimeter efter centimeter och på en månad har jag alltså gått ner 8 cm. Väldigt nöjd med det reultatet.

Så man kan säga att lchf funkar men mitt ödem ökar så därför valde jag tillsammans med Mogge att lägga ner det. Är glad att vi provade, att Mogge var med på detta så att man slipper undra om detta är svaret på ett bättre mående. Nu är det inte så att vi tänkt vräka i oss under februari utan vi fortsätter äta bra men med mindre fett och TRÄNA MER. Lite mer kolhydrater och socker kommer det bli men aldrig som det var i julas. Har en bra grund att stå på nu, känns det som.

Dock slog vi till med både vin, winegummi och lite choklad under fredagkvällen och den sockerchocken gjorde oss gott, haha.

Har varit på gym i 3 dagar i rad men har haft stora problem med värk så sista gympasset handlade mest om att peppa kusin J som också vill börja där. I fredags hämtade jag barnen på skolan tillsammans med brorsan och sparkade på med sparken - både tröttsamt för benen och skönt att kunna glida fram mellan varven men framförallt ett stöd i halkan som är nu. Plusgrader varvas med minusgrader och i torsdags var det en riktig regnsstorm när Ebba och jag skulle till tandläkaren medans det idag lördag är snöstorm istället. Vår planerade skoterutflykt får skjutas fram till imorgon istället. Idag blir det bara mys inomhus med värmefilt och värmeljus :-)

Kommentera här: