Sötpära

Ja, titta vilken sötpära jag hittade i påsen idag.
Tänk att man kan bli så glad av små ting. Som om det vore ett tecken eller nått. Sånt måste fotas. Ville knappt äta den - som om det fina sötpäran kommer med, blir förstört.
Fast jag tror inte det kan bli värre just nu. som det känns.
En massa saker hopar sig och det har inte varit lätt att hålla tårar borta i juletid och känna julefriden landa i hemmet.
Självklart går det inte att gå in på detaljer här och nu då det är för känsligt men på något sätt vill jag dela med mig av att livet kan kännas väldigt tungt och svårt i perioder men hur viktigt det är att hantera det på rätt sätt och se ljusglimtar i det som händer också. Det kan aldrig bli bara nattsvart när man står enad som familj och all den kärlek man är omsvärmad av.
 
Kanske därför det kändes extra varmt idag när denna sötpära dök upp och visade att även små ting betyder något.
 
Ibland blir det inte som man tänkt sig men det blir bra ändå. Det kanske till och med det blir bättre.
Efter att ha haft ett slitsamt 2015 så tar jag emot 2016 med öppna armar, lägger in lite tro, hopp och kärlek, så kommer nog allt ordna sig till det bästa.
 
GOTT NYTT ÅR!!
 

Kommentera här: