Ett jullov

Min storasyster tog med sig Max när deras familj skulle till badhuset idag och sedan var han hemma hos dem resten av dagen också. Tacksamt att de får göra roligheter på jullovet då jag själv är rätt orkeslös just nu och Mogge jobbar. Men kvar hemma med mig var Ebba som också var lite trött idag och gjorde mig sällskap i soffan till film och sedan satt vi och lade pussel och käkade pepparkakor.
Kaninerna fick rent hus också och varsin timme att hoppa fritt. Favoritstället är soffan för dem med tydligen :-).
När Mogge kom hem så gjorde vi undan middagen och for sedan upp på skridskoplanen och tillbringade kvällen där. Det var 13 minus imorse men på kvällen bara 6 minus så det var alldeles ok.
Sedan hem till varm choklad och en film tillsammans. Blir sena kvällar här nu med dessa filmer och barnen kommer inte i säng förrän halv elva. Ja, ikväll kom de inte ens i säng, de somnade båda på soffan men vad gör väl det. På ett jullov är det lite hejsan hoppsan ;-).
 
 

Kommentarer:

1 Linda / CandyGirl:

Älskar sena kvällar/nätter.... här har klockan bivit galet sent - även för ungen... allt mellan 01:00 och 03:30. I morgon tippar jag på ännu senare.

Svar: Jo vi gillar ju det med men sonen fixar inte det med humöret eftersom han är morgonpigg också :-). Men jag och mina äldsta söner är nattugglor. Vi försöker bättra oss men är det jullov så är det ;-)
Kraaam

Kommentera här: