Fånga dagen, eller råttan



Fy vad sjuk jag blev i söndags, låg i soffan hela dagen och förmådde mig inte att prestera ett endaste dugg. När jag nått toppen av ynklighet så kom Mogge hem från jobb med lite godsaker och vi såg en film ihop. Så rätt. 
Idag jobbade jag bort det på gym hoppas jag. Hade inte varit dit på 2 veckor och hade inte ork idag heller men dock viljan. Måste vända denna förgrymmade svacka. 
Katterna Sally och Olga förstörde min nattsömn dessutom med sitt jamande och deras beslutsångest kring att vilja vara både inomhus och utomhus. En av dem är könsmogen och den andre har klivit in jaktsäsongen. Olga försökte jag hålla inomhus när jag insåg vad som var på G men hon rymde och försvann och jag har bara sett till henne en gång idag.

Här hemma har jag ytterligare ett måla-vitt-projekt som ligger och stressar. Men det blir fint när det blir klart.....någon gång. Påbörjade idag men det går inte - allt i kroppen säger ifrån och hela min kväll blev i värk. 
Utmattande, utröttande. 

Kommentera här: