En mix i hörlurarna

 
Ikväll kom jag mot alla odds i väg på en stavgångspromenad på 3 km och varenda steg i värk - jag är så stolt över mig själv. Jag vet ju att jag blir i ett sämre hälsotillstånd om jag INTE går så det är det jag har som "morot" när jag ojar mig omkring längs Söråkers gator. Det går inte fort, om jag säger så.
 
2004 var den här låten min startlåt i mina hörlurar när jag började mina promenader. Det är alltså 10 år sedan och det var då jag på riktigt insåg värdet i att promenera varje dag. Både mentalt och för den fysiska delen.
Tyckte att I Believe in you hade ett behagligt tempo och jag kunde gå i takt med den. Fortfarande väcker den låten upp minnen kring den tiden då jag avslutat ett förhållande, gick så fötterna värkte men jag kände mig stark. Började i samma veva träna på gym på allvar flera gånger i veckan, och simmade också.
Under min 16 år långa sjukdomshistoria så mådde jag som bäst under denna tid.
 
Dit vill jag igen.
 
Jag tror på att kost och motion är = god hälsa psykiskt och fysiskt.
 
Idag har jag lite andra peppande låtar i hörlurarna när jag är ute och går men fortfarande är det en salig blandning:
 
1. Simma eller sjunk - Mange Hellberg
 
 
2. Sexy body - Colonia
 
 
3 Nobody knows - Darin
 
 
4. Stay the night - Alcazar
 
 
5. Sexy Lover - Modern Talking (nya)
 
 
6. On the floor - Jennifer Lopez
 
 
7. Lay your love on me - BWO
 
 
8. Train - Drive by
 
 
9.  Dedication to my ex - Lloyd
 
 
10. Perfect Gentleman - Wyclef Jean
 
 
Ja, det var några av dem :-)

Kommentarer:

1 Susanne L:

Hej, jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig ang din sjukdom. Läste din blogg och blev träffad - har själv kämpat i flera år med liknande symptom. Kan vi höras?

Svar: Hej, du får jättegärna höra av dig och berätta mer men jag har inte sett någon mailadress på min fb? Där heter jag Åsa Lundgren f.d Öberg.
Kraaam

2 Susanne L:

Hej igen, glömde skriva att jag skickat min mailadress till dig på FB.

Kommentera här: