De tinar fram



Fortfarande mars månad men vi har för ovanlighetens skull ingen snö på backen. Och inte bara borttappade saker som plastgafflar och tuschpennor tinar fram utan också människor.
Hade under lördagen folk från morgon till kväll som kikade in hos oss. Kvinnan som hämtade sista valpen, syrran som lämnade sin son här eftersom vi skulle vara barnvakt, min mor och hennes man som var nyfikna på sin kommande kattunge, min cyklande systerdotter som samlade in gamla batterier till ett skolprojekt - jatack. Det kom kaffedrickande glada grannar och kompisar till barnen, ja en sjuhelsickes till ruljangs i huset. Men jag trivs med det - det är därför vi valt att bo i en liten byhåla och inte i storstan ;-).

Har plockat bort valphagen inomhus - halleluja - men eftermiddagen tillbringade vi utomhus. Att kratta tillhör bland det roligaste jag vet av allt trädgårdsarbete men jag har svårt att sluta i tid.....trots handskar så svullnade mina händer och armar upp senare under kvällen med en hemsk värk på det. Kändes också jobbigt att någonting som gjorde mig glad av att få göra straffade sig. Man vill ju inte sitta med en kaffekopp på altan och bara glo när man är utomhus heller. Tyvärr innebär det VILA idag men det fixar jag då vi har kalas att vara på istället :-)

Kommentarer:

1 Emm:

Härlig känsla när knopparna ploppar fram och allt känns grönare och ljusare. Hoppas det är bra med allihop :) Kram

Kommentera här: