Lögdödagen

Lögdödagen - festligheter som anordnats på plats i skön miljö bland ladugårdar, fiol och dragspel från lastbilsflak, kladdigt sockervadd och varma våfflor, ponnyridning, hoppborg och självklart LOPPIS.
Vi hade samlat ihop lite grejer sedan vi rensade barnens rum i våras, drog iväg imorse med släpvagn och sålde iväg det billigt. Barnen fick 200:- var och de var de välförtjänta efter att de duktigt hjälpt till med att förbereda, prismärka och sälja. Deras mamma och pappa fick en liten slant också men så var det också jättemycket folk i rörelse under hela dagen för vädret var äntligen snudd på sommarväder. Men redan på eftermiddagen kröp det   ner till 12 grader igen......brrrr.
*****************

Åsså knackade det på dörren ikväll och där stod min älskade barndomskamrat Pella. Sådär varmt och härligt glad som hon alltid är när vi ses men nu var det flera år sedan hon var hem till mig och det var nog den trevligaste överraskning jag fått på mycket länge. Tack min fina vän för det besöket ♥♥♥

På bilden är det hon i jeans till höger....skrattandes såklart. Alltid så tokglad :-). Själv håller jag i kameran och var redan då i femman mycket noga med att föreviga allt i livet med foton :-)

 
 
 

Kommentarer:

1 Louise:

Ser man på! Det finns någon som sett solen de senaste dagarna ... :) ... SEr väldigt trevligt ut ...
Men kylan har visst bitit sig fast ordentligt över hela vårt långa land.

Roligt med besök av det där slaget. Sådant kan man leva på länge ... :)

Jag fick inte egen kamera förrän väldigt sent, så i femman blev inga foto tagna tyvärr. Dem som jag har är kopior från andra ...
Men de är mycket värda, och man blir så himla glad när man ser de gamla bilderna ... :)

Kommentera här: