Måla i värme



Man hör talas om ett helt absurt oväder söderut med regn och åska men här i lilla Söråker har vi klarat oss idag. 
Vaknade kl 05 av att Max har öronvärk som gav med sig efter alvedon, nässpray, vitlök i öra och högläge.
Vi somnade båda om där på soffan sen. Ac:n på värmepumpen gör nytta. Vi kör den på natten så vi får vår sömn....fast jag får den inte alla gånger ändå men jag slipper den hemska fuktigheten. 

Hela familjen är involverad i utomhusmålandet. Jag tar projekt där jag får sitta ner och måla eller kräver lite tålamod som detaljerna på sophus. Jag svullnar lite i händerna men det känner man inte förrän man är klar. Måste vila från det nu i några dagar men ungdomarna i huset har tagit sig an boden och går in helhjärtat och ger det en rejäl ansiktslyftning. 
Skillnaden när färgen kommer på huset är total. Åh vad jag önskar att jag kunde göra mer så det blir fortare klart. Imorgon ska Mogge kliva på en ny arbetsvecka så jag får ha en rejäl portion tålamod.....går sådär :-)

Kommentera här: