Mat är gott

Startade morgonen med en färgglad frukost ihop med yngsta sonen. Han hade ont i huvudet igårkväll och imorse så han fick tillbringa dagen hemma med mig. Sedan om det var huvudvärk eller bara mammatid han behövde, låter jag vara osagt. Vi var ganska trötta både han och jag så vi har slöat ihop, spelat memory, läst och förberett middag. Härligt med hjälp i köket, vi är nog rätt matglada alla i den här familjen men nu är vi alla ense om att det ska bli den nyttigare varianten. 
Jag åt tomatsoppa till lunch och till middag gjorde jag pytt i panna på rester men lite morötter fick smyga ner där också och trots att det var just dom som låg kvar på tallriken när familjen ätit upp så åt de snällt upp dem för att slippa höra min predikan om hur viktigt det är att få sig dem, haha. 

Min yngsta bror har idag - efter 8 månader hos oss - flyttat hem till vår mor istället som har ett betydligt större hus än oss och bättre förutsättningar. 
Så nu är vi "bara" sex stycken här hemma igen :-)



Kommentarer:

1 Emm:

Gudars vad hungrig man blev av att gå in här :p Måste vara blandade känslor att komma hem nu efter all tid i Mösseberga. Hoppas allt är bra med hela familjen. Kram

Kommentera här: