Sockerbomba

 
 
Ja, det är inte morot som man är sugen på numera, om jag säger så. Sedan julen hade sin start så släppte alla spärrar och jag sockerbombar mig själv.
Känner att jag får mer värk och mer svullnad av det efter en vecka - superkänsliga jag.
Så nu ser jag nästan fram emot att nyår ska passera så man får någon vettig kost i sig igen när man kickstartar det nya året.
Det vore väldigt tacksamt att göra som på bilden nedan och bara dra av sig alla kilon och inta en ny smalare form men jag gissar att jag får slita lite framöver om jag ska kunna påverka den här formen jag satt mig i.
 
(hittad i nätdjungeln)
Mogge har jobbat hela dagen men kom hem lagomt till när äldsta pojkarna kom hem efter pappa-julveckan.
Skönt att ha dem på hemmaplan igen, vi käkade tacos ihop och sedan försvann 19 åringen iväg till kompisar. Jobbigt med stora barn som inte vill sitta med mamma i soffan ikväll och mysa när de varit borta över en vecka :-).
Idag har jag mått mycket bättre. Passade på att klippa håret på syrran och hennes dotter Isabelle. De kom när barnens andra kusiner Milton och Minna for hem och istället stannade Isabelle och hennes lillebror Gustav här och lekte några timmar. Vet inte vad det är med mig men på kvällen var jag helt slut och fick gå och lägga mig några timmar igen. Upp och ner och ner och upp.
 
Här nedan kommer en låt jag gillar att spela högt just nu.
Det är refrängen som ger gåshud.
Mäktig.
 

Kommentera här: