Jag fick ett brev


Tisdag var vår sista sommarlovsdag.
När jag vaknade denna morgon hade barnen hunnit upp före mig. Jag mådde inte så bra och var redo att slå på kaffet för att tillsammans med en kopp slå mig ner på en stol och vakna till ytterligare i både tanke och kropp.
 
Men så kommer min 7 åriga dotter med ett handskrivet brev - en dikt, med egna ord och egen formulering som träffar rakt in i mitt hjärta.
Jag kan inte säga nog vad de här raderna betyder för mig. Jag har fått många ritade hjärtan av mina barn genom åren. Jag har fått väldigt fina kärleksförklaringar via teckningar och "ja elska dej mama" meningar klottrat med krita. Men det kom så överraskande att hon skrivit med en sådan djup innebörd att det närmast liknande en dikt. Hon lärde sig läsa för ett halvår sen och jag vet att hon den här sommaren lärt sig skriva mer och mer och och är lika glad i det som jag är men det var formuleringen av hennes kärleksförklaring som berörde mig så stort.
Det här gjorde min dag - förmodligen resten av dagarna också. Den ska ramas in och den ska visas upp nästa gång vi är oense och hon tycker att jag är dum, haha.
 
Min älskade lilla Pärla!!!
 
 

Kommentarer:

1 Linda / CandyGirl:

såg den ju på instagram. HELT UNDERBAR

Kommentera här: