Surströmming och rolig dotter


Vi gjorde oss en liten surströmmingsfest då söndagkvällen var så ljum. Och nu börjar tända ljus få en självklar plats när kvällarna börjar bli mörka redan vid 20 tiden.
Min feber gav med sig efter en ipren men hostan är halsslitande och känns tung i bröstet.
 
Idag måndag så måste jag ta det lugnt och undrar lite stilla till vilken nytta man är då?
Veckan är full av aktiviteter och det stressar mig lite. Känns som att 3 timmars sömn nu på morgonen skulle göra gott men samtidigt känns det som att man slösar bort 3 timmar som kan användas till något vettigt.
 
I helgen sa Ebba någonting kul som bara hon kan:
Ebba 6 år berättar för mig att 2 killar på skolan säger att de är kära i henne, sedan frågar hon mig om det är sant? Jag svarar att de kanske de är men att jag inte vet. Då stirrar hon på mig förvånat och utbrister: Ja, men du säger ju att du kan se när barn ljuger!!????

Kommentarer:

1 Louise:

Hahahaha ... visst är ungar underbara!!!!
Man får allt vakta sin tunga ... ;)

Kommentera här: