Värsta trista dagen

 
 
 
 
 
 
 
 
Att klippa av långt hår är svettigt, barnens lillkusin Minna var i stort behov av att klippa mer än bara topparna även om det inte ser ut så på bild. Hon och hennes mamma blev i alla fall jättenöjda. Mindre nöjd blev jag över att min Ebba då också ville klippa av sitt långa hår men vid en närmare titt och eftertanke så insåg jag att även hon behövde klippa sig ordentligt. Långt hår är inte fint bara för att det är långt - slitna toppar måste bort och håret ser så mycket friskare ut efteråt.....och är mer lättskött.
 
Ja det var väl i princip det enda vettiga jag gjorde igår under en dag då regnet öste ner. Var märkligt överdrivet trött och sov i omgångar under hela dagen. Ändå fick jag kraft nog att först stå och steka pannkakor till lunch åt hela barnaskaran och till middag stod jag 1,5 timme för att rulla 160 köttbullar åt vår utökade familj på 9 pers. Med ett sommarlov får man alltid extra matgäster men jag gillar ju också när vi är många som trivs :-).
 

Tog ett foto på lillebror Marcus som bor hos oss just nu och även om vi fixat skärpan på fotot så är skillnaden makalös från när man kliver från ett dåligt mående till ett bra.
Själv såg jag ut som jag mådde igår - likblek och slö och ovårdad, haha.
Nä, idag torsdag så känner jag fortfarande inte på topp men jag måste se till att jag blir det ifall det knackar på dörren. Ser man bättre ut så känner man sig bättre inombords också.
Huset behöver sig ett uppsving också så plocka grejer i rummen och ta fram dammsugaren är väl det som händer nu här hemma. Ser ut att bli åska så inga utflykter planerade idag i alla fall :-).
 
 

 
 
 

Kommentarer:

1 Emm:

Oj, Är det Ebbas kalufs på bilden? Vilket tjockt och vackert hår hon har! Kram

Kommentera här: