Vikt och sjukdom

Jag skriver kanske inte lika mycket längre om hur det går med viktnedgången men så är det inte tävling på gång längre heller ;-). Står på 88 kg fortfarande och har en ganska bra balans i min kost. 14 kg minus sedan i våras - är nöjd men inte så nöjd att jag slutat hoppats på att jobba bort 14 kg till ;-).
Jag har en väldigt trög viktnedgång - vad det beror på har jag ältat en hel sommar.
Men det har också varit svårt att motionera de senaste veckorna när jag har ett enda par skor och de har varit trasiga - spruckna längs hela sulan.
 
Idag fick jag en akut tid in till de alltid väldigt upptagna folket på ortopedtekniska för att laga dessa skor som jag fick i juni månad.
Att laga dem gick bra - dock hann vi inte alls beställa nya skor och än mindre fick jag tillbaka de stövlar jag lämnade in i juni för justering. I samma veva lämnade jag ju in vinterskorna de hade tillverkat i fel storlek men de hade han glömt bort helt och visste inte ens var de var.
 
Som jag befarade så kommer jag nog få gå omkring i mina gympadojor när snön kommer. Fick en ny tid den sista oktober men jag har inga större förhoppningar att problemet är löst då. Har haft kontakt med ortopedtekniska i över 10 år - de är duktiga när det väl händer något men där emellan är det strul utan dess like och här står jag och undrar vad man ska ha på fötterna varje årstid.
 
Jag tog mig en promenad till mina goa vänner på G-butiken, skrattade loss i 2 timmar och tog sen bussen till stan för att kolla runt lite i affärer....det är himla kul att prova kläder igen när man minskat 2 storlekar. Älskar´t. Åkte vidare till Birsta för att möta upp min fina vän M och äta middag ihop....och kolla på kläder :-).
Köpte mig ett grönt linne och en svart blus till lördagens roligheter. Nu hoppas jag hälsan är med mig till dess - den är lite svajig just nu men jag har har planerat in VILA hela dagen imorgon så jag kan dansa med mina snygga ortopedtekniska gympadojor på Bergeforsparken på lördag bland allt snyggt folk i höga klackar ;-).
 

Kommentarer:

1 Louise:

En enkel kommentar bara, så du vet att jag läser ... Vill hänga med i vad som händer, men har inte orkat kommentera så mycket.

Du är så himla söt, Åsa ... och ser så frisk och pigg ut. Går inte att ana att du har en del att tampas med ... ;)
Tråkigt med de där jäkla skorna, då! Det är ju så viktigt med fötterna och deras "kläder" ...

Förstår din glädje över att prova kläder. Det känns lite speciellt efter en sådan kamp ...
Kram

Kommentera här: