Trög start på veckan

Måndag idag vare sig man vill eller inte....själv önskar jag att det var söndag och slut på denna vecka. Även om måndagen började med regn så slutade den med solsken i alla fall.
Hade planer på att dra iväg på en dagsutflykt mot Kramfors med bonusdottern men den flyttade vi till en annan dag. Istället fick jag besök av världens sötaste Maria och efter några koppar kaffe fick hon en påse gurkmeja att ta med hem medans jag fick två påsar kläder till barnen och genast blev det lilla julafton här hemma ;-)
 
Har haft en riktig städ och tvätt dag, sorterat i lådor (min favoritsyssla) betalat räkningar och gnällt på barnen. Vi har inte kommit riktigt överens idag och det känns som om vi skulle behövt hitta på något kul imorgon.
Fick en timme för mig mig själv ute med laptop och en kall smoothie i kvällssolen. Det har varit några riktigt sköna sommarkvällar nu men kroppen både älskar och hatar den här värmen.
 
Bestämt mig för att låta bli vågen helt fram till söndag då det är dags att fylla i veckorapporten för jag är less på min fixering av vågen och dess resultat då den påverkar mig så mycket mentalt .
Min mamma kom nämligen förbi ikväll och vi började prata BMI och vi insåg att vi nu inte bara är lika långa utan att vi också väger lika mycket och har alltså 30 kg till att gå ner enligt det.
Det är riktigt deppigt att tänka på, haha.
Shit - har man så mycket övervikt? Jag som jobbat bort 11 kg sedan i januari också. Tänker varje dag på hur sjukt fort det gick att gå upp i vikt så fort man började tänja på gränserna.
Jag är ju galet glad i mat men jag älskar ju att laga den också och jag saknar det men det är inte alla dagar man är stark nog att stå vid spisen under en sådan här lång Nutrilett diet för man vill ju helst äta det man tillagat också . När jag lagar mat hädanefter så måste jag tänka till lite så att jag har en balans i det jag stoppar i mig.
Men jag vill inte låta vågen styra - jag eftersträvar ju känslan av att få må bra.
Så om jag väger 60 kg, 70 kg eller 80 kg när jag gör det har ju egentligen ingen betydelse.
 
6 dagar kvar tills jag får äta ett mål tilllagad mat.......mmmmmm.
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Barbamamma:

De smyger sig ju på en...kilona! jag har en gräns som jag satt och när jag tangerar eller närmar mig den så drar jag i nödbromsen för att slippa att det ska bli så mycket att gå ner. Nu närmar jag mig den och inser att jag måste börja träna till hösten...
Hoppas ni får en fin dag tillsammans du och barnen! KRAM

2 Louise:

Du är jätteduktig, och jag tycker att 11 kg låter väldigt bra!!!
Jag har kämpat min dryga vecka på sjön för att inte gå upp igen, och jag blev jätteglad när jag kom hem och såg att jag åtminstone hade klarat just det, att inte gå upp. I båten är det svårt med maten, och svårt med motionen, så jag får nog känna mig lite stolt även jag...
Jag tror du gör väldigt klokt i att låta bli vågen ett tag. Det är svårt, men även jag känner att det lätt blir en fixering, och det är inte bra...
Hejar på dig, här från mitt håll ...
Kram

Kommentera här: